Kuluttajat arvioivat käyttämiään verkkokauppoja vastaamalla 11 kysymykseen asteikolla 1–10 seuraavista aihepiireistä: tyytyväisyys, lojaliteetti, hinta-laatu ja palvelukyky, kaupan toimivuus sekä ostoprosessin tuki. Kaikkien kysymyksen arvosanoista laskettiin keskiarvo, joka on kaupan yleisarvosana. Dermosil arvioitiin parhaaksi verkkokaupaksi jokaisessa kategoriassa.
”Jos me jossain haluamme olla paras, niin asiakaskokemuksessa. Olemme tehneet määrätietoisesti ja kunnianhimoisesti töitä brändin, verkkokaupan ja valikoiman kanssa ajatellen aina asiakasta, mikä näkyy tämän selvityksen tuloksessa”, sanoo Dermoshopin toimitusjohtaja Suvi Markko.
Kaupan liiton tiedotteen mukaan suomalaiset asiakkaat arvostavat kotimaisia verkkokauppoja, sillä 11 osakriteeristä lasketun keskiarvon perusteella 20 parhaaksi arvioidun verkkokaupan joukossa on vain kolme ulkomaista kauppaa. Yhteiskeskiarvolla mitattujen parhaimpien verkkokauppojen joukossa on vuodesta toiseen samoja kauppoja, kuten dermosil.fi.
Kuluttajakyselyn aineisto kerättiin kolmella eri keruukerralla vuoden aikana. Otos oli 9687 18–78-vuotiasta mannersuomalaista, joista 7316 oli tehnyt verkko-ostoksia edellisen kolmen kuukauden aikana ja jotka arvioivat käyttämiään verkkokauppoja tai -alustoja.
Iso kiitos aktiivisille asiakkaillemme kyselyyn vastaamisesta ja positiivisista arvioista!